Liść jak obraz - prosta i naturalna dekoracja do mieszkania

Dopieszczamy nasze mieszkania na różne sposoby - często mam kwiaty z własnego ogrodu w wazonie, czasem są to niewielkie przedmioty kupione zupełnie przypadkiem.
Ostatnio zabrałam się za ściany, bo takie puste... O ile galeria zdjęć w jadalni jeszcze musi poczekać na swoją kolej (i wybranie spośród miliona zdjęć tych kilku, gdzie dobrze wyszłam), o tyle ściana w kuchni aż się sama prosiła o jakąś prostą, naturalną i efektowną ozdobę :)


Pomyślałam, że skoro teraz jest moda na dekoracyjne liście, to i ja tak zrobię! A co!
I właśnie takim sposobem liść paproci znalazł się na ścianie - jest idealny do naszego mieszkania i świetnie pasujący do kuchni 😍


Antyrama leżała od kilku lat gdzieś z szafą i aż żal było patrzeć, jak się kurzy.
Liść paproci przyniosłam do domu ze spaceru z psem. Jest to wietlica samicza - popularna paproć rosnąca w Polsce, nie jest od ochroną, ale by nie niszczyć środowiska - przyniosłam tylko jeden listek :)

Wykonanie:


Potrzebujemy do wykonania tej dekoracji tylko:

  • antyrama/ramka
  • arkusz brystolu lub kartki papieru (zależy od rozmiaru naszej ramki)
  • dekoracyjny liść - świeży

  1. Arkusz szarego brystolu przycięłam do wymiarów antyramy. 
  2. Na tylną ściankę antyramy położyłam brystol a na to delikatnie liść. 
  3. Przycisnęłam delikatnie szkłem i założyłam zapinki. 
  4. Ilo wywierciła dziurę w ścianie i już miałam haczyk, na którym zawisła dekoracja. 
  5. I już gotowe i już cieszy oko!
 

 


Uwaga! 

Na razie liść jest od tygodnia za szybą. Już usechł. Zastanawiam się, jak będzie wyglądać za kilka miesięcy - czy wyblaknie. Oczywiście z pomocą przyszedł facebook i jedna z grup dotyczących urządzania wnętrz. Poradzono mi spryskać liść lakierem do włosów, to zachowa kolor. A natomiast Marta Owczarek przesłała mi zdjęcie swoich dekoracji z paprocią po... miesiącu. I tak to wygląda:

fot. Marta Owczarek


APEL:

Nie niszcz, szanuj przyrodę! 
Jeśli chcesz zrobić taką dekorację lub nawet inną, 
sprawdź, czy pożądana roślina jest pod ochroną. 
I jeśli jest - zmień swój plan i swoją wizję. 
A jeśli nie jest chroniona - to weź tylko tyle,
ile potrzebujesz - jeden liść (każdy jest ładny), jedną gałązkę (wystarczy). 
Matka Natura będzie nam wdzięczna 💚 




Inne, proste dekoracje do mieszkania, które możesz zrobić własnoręcznie:



    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 dobra gospodyni dom wesołym czyni , Blogger