Słodkie babeczki - tartaletki z owocami

Uwielbiam lato i sezonowe owoce! Mam ulubione przepisy, które ożywają latem wraz z dojrzewającymi owocami!

 

I dziś właśnie jeden taki przepis na letnie babeczki! Babeczki, które można nadziewać różnymi owocami, jak i masami - galaretką, bitą śmietaną, masą jogurtową, masą z serka mascarpone, jak i wieloma innymi :) Tak więc przepis uniwersalny na kruche tartaletki:




Składniki:
2 żółtka
pół kostki margaryny
szklanka mąki
3 łyżki cukru pudru

Wykonanie:
1. Zagnieść ciasto ze wszystkich składników. Zawinąć w folię aluminiową i włożyć do lodówki na około godzinę.
2. Odrywać kawałek ciasta i wylepić foremki do tartaletek. Foremki smaruję olejem i obsypuje delikatnie bułką tartą. Z podanych składników wychodzi mi około 18-20 babeczek.
3. Piec około 15 minut w temperaturze 190 stopni - aż będą złote.
4. Ostudzić ciasteczka i wypełnić owocami z masą.

 

5. Masę z bitej śmietany i serka mascarpone zrobiłam tak: ubiłam 200 ml śmietanki 30 %, dodałam śmietanfix (bo będą owoce), łyżkę cukru pudru i krótko ubijałam. Zmniejszyłam obroty i dodałam opakowanie serka mascarpone, chwilę mieszałam. Potem dodałam owoce i bardzo delikatnie wymieszałam z masą. I taką masą napełniałam babeczki. Można też owoce ułożyć na babeczkach, nałożyć masę i na wierchu poukładać owoce.
6. Z galaretką - zrobić galaretkę według przepisu na opakowaniu. Ułożyć owoce w tartaletce. Zalać tężejącą galaretką i schłodzić. Owoce muszą być zakryte galaretką.


7. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 dobra gospodyni dom wesołym czyni , Blogger